REGULAMIN MODERATORA
Każdy moderator ma obowiązek przeczytać poniższy regulamin, przestrzegać go i kierować się uwagami w nim zawartymi. Regulamin ten w żaden sposób nie przeczy Regulaminowi Forum.
I. Ogólne:
1. Moderator to użytkownik posiadający uprawnienia do modyfikacji postów. 2. Posada moderatora dobrowolona. 3. Wyboru moderatorów dokonują administratorzy. Metodą wyboru jest ogłoszenie naboru do grupy moderatorskiej i wybór spośród nadesłanych kandydatur lub mianowanie użytkownika ze względu na wzorową postawę, wysoką aktywność lub wysokie kwalifikacje w danej dziedzinie. 4. Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć żadnych ostrzeżeń.
II. Prawa:
1. Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających: - wulgaryzmy w znacznym stopniu - treści rasistowskie, sexistowskie itp. - treści pornograficzne - wypowiedzi obrażające użytkowników forum - wypowiedzi obrażające daną kulturę, religię, poglądy itp. 2. Usuwanie lub modyfikacja postów: - nie wnoszących nic do tematu - zawierających treść na inny temat - o niskim poziomie intelektualnym - zawierających liczne błędy ortograficzne oraz interpunkcyjne, a także literówki - zawierających zdjęcia, obrazki, załączniki oraz linki niezgodne z regulaminem forum - składających się w większości z ikonek emocji (emotek) 3. Zamykanie i otwieranie tematów. 4. Usuwanie i modyfikacja ankiet sprzecznych z regulaminem forum 5. Upominanie słowne użytkowników łamiących regulamin zarówno na forum jak i poprzez Prywatną Wiadomość. (zalecane w przypadku drobnych wykroczeń) 6. Wystawianie Ostrzeżeń użytkownikom łamiącym regulamin (zalecane w przypadku poważnych naruszeń regulaminu) 7. Wystawienie 6 ostrzeżenia (lub ostrzeżenia o wartości 6) jednoznacznego ze "zbanowaniem" użytkownika. Decyzja o wystawieniu takiego ostrzeżenia powinna być uzgodniona z Administratorem. 8. Moderator ma prawo do modyfikacji postów tylko i wyłącznie w przypisanych mu działach. 9. Moderator ma prawo do poprawiania (także zaznaczania widocznym kolorem) błędów w postach.
III Obowiązki:
1. Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku, dyscypliny, estetyki w przypisanym mu dziale tematycznym, a także egzekwowanie regulaminu od użytkowników. 2. Częste odwiedzanie forum. 3. Weryfikacja nowych postów powstałych w przypisanym dziale. 4. Weryfikacja informacji zawartych w postach pod względem merytorycznym w miarę możliwości i wiedzy moderatora. Usuwanie lub modyfikacja informacji błędnych, zawierających nieprawdziwe informacje, wprowadzających w błąd lub niezgodnych ze stanem faktycznym. 5. Prezentowanie postawy godnej naśladowania. 6. Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji i czynności z przeproszeniem poszkodowanych użytkowników włącznie. 7. Pisanie postów będących przykładem poprawności merytorycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej i estetycznej. 8. Wykazywanie się umiejętnością "pokojowego" rozwiązywania konfliktów oraz łagodzenia sporów między forumowiczami. 9. W przypadku usuwania lub edycji postu, podpisanie się pod dokonanymi czynnościami oraz wpisanie powodu usunięcia lub edycji postu. Brak wyjaśnienia jest równoznaczny z brakiem argumentacji, a co za tym idzie ze złamaniem regulaminu.
IV. Postanowienia końcowe:
1. Decyzje moderatora są ostateczne i niepodważalne. W razie niesłuszności dokonania czynności moderatorskich sprawę bezzwłocznie należy skierować do administratora celem wyjaśnienia. Podważanie decyzji moderatora przez innego moderatora i dokonywanie zmian może zostać uznane za naruszenie regulaminu. (zalecam nie podejmowanie kroków tylko powiadomienie administratora) 2. W przypadkach, w których uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy należy skierować się do administratora. 3. Nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych wiąże się z karą: ostrzeżenia, usunięcia z grupy moderatorskiej, a w skrajnych przypadkach do zbanowania. 4. Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie, niedbałość wykonywanych czynności, niegodna postawa wiążą się z karą usunięcia moderatora z grupy moderatorskiej. 5. Solidna i przykładna praca może w przyszłości odnieść skutek w postaci awansu na stanowisko o wyższych uprawnieniach. 6. Wszelkie wykonane czynności przez moderatora są zapisywane w Log'ach forum. 7. Czynności moderatora są kontrolowane przez administratora. 8. Wszelkie wątpliwości, sugestie, problemy kierować należy do administratora.
Przypominam iż ten regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia na forum
|